Sunday 20 April 2014

CLOTH DIAPERS: TIDAK SUSAH SEPERTI YANG AKU FIKIRKAN

CLOTH DIAPERS: TIDAK SUSAH SEPERTI YANG AKU FIKIRKAN


PENDAHULUAN:
Hari ni genaplah 4minggu (14hari) anak aku menggunakan Cloth Diapers yang selepas ini akan disebut sebagai CD.

Sebenarnya Dhia cuma pakai CD seminggu... sbp aku sdh terlanjur beli Disposible Diapers yang selepas ni akan disebut sebagai DD 

Hari tu aku ikut adik aku shopping barang rumah d supermarket Dragon di Putatan. Dia ckp barang kedai tu snagat murah berbanding Servay mahupun Giant peneraju harga rendah (katanya...) alang2 adik aku sdh ckp mcm tu aku pun rembat la DD dgn begitu banyak utk Wais dan Dhia... malangnya kedai tu tidak menjual susu keluaran MeadJhonson. Kalau ada nta mcm maan murah la Enfagrow dia jual kan... 

ISI 1:
Mula2 dulu aku bayangkan mengurus CD ni susah sgt. Tambahan pula najis anak aku yg jarang sgt keluar kemas dan rapi tu... aku terbayang la nnt soak tu mesti jadi kuning dan susah dibersihkan.. hakikatnya TIDAK!! cuba dulu baur tau. kotoran tu mmg tidak tinggal langsung. sembur ngan hos pun kotoran hilang... 

ISI 2:
Salah satu sebap aku lambat bermula walaupun aku sdh lama mula mengumpul CD ialah SABUN! ramai org ckp cuma sabun tertentu yg boleh digunakan utk membasuh CD. kebanyakan sabun tu pula mesti oder online contohnya green earth tu. sebenarnya tidak!! sabun kiddi wash cosway tu pun boleh dgunakan... kawan aku ckp... kalau terdesak sgt dia guna jgk sabun top tu. 

yang paling penting... baru 14 hari guna CD wais sdh pandai bgtau kalau mau berak... walaupun kami belum menjalankan latihan tandas (toilet trainee) 

aku terharu sgt... dlm masa yg sama.. aku sedih sbp aku tiada persediaan aku xbeli lagi toilet trainee tu.. kesian wais...

No comments:

Post a Comment