Tuesday 15 March 2016

TEMUDUGA ANUGERAH INTEGRITI PDRM 2016

TEMUDUGA ANUGERAH INTEGRITI PDRM 2016


Assalamualaikum 

Terima Kasih Kerana Membaca Blog Saya
walau saya tahu anda-anda yang tersinggah sini tanpa sengaja pasti kerana ingin mencari sedikit info tentang INTEGRITI atau paling command tentang TEMUDUGA
saya doakan anda berjaya dan diberi ilham untuk menjawab segala soalan panel temuduga.

but this entry based on my experience during my Temuduga Integriti
but then keep on reading mana tau ada benda-benda yang faedah.
In sha Allah..

Sebenarnya temuduga yg ni adalah yg ke-dua sepanjang tahun 2016 ni. yg pertama hari tu temuduga integriti peringkat kontinjen. Bila menang time tu kena pula la jadi wakil kontinjen. 

untuk rekod peribadi pula ini adalah temuduga saya yang ke ... alamak lupa la. saya bilang ya!

1. OA System Sdn. Bhd, 2006 (berjaya)
2. Cemerlang Stationery 2007 (berjaya)

2007-2008
3. Linguafone School (berjaya)
4. Chan Funiture (gagal)
5. unit trust (lupa nama company tu)(gagal)
6. Prime Enterprise (gagal)
7. kilang (nta lupa kilang apa di Kolombong)(gagal)
8. forex (lupa jgn nama company) (berjaya)
9. Cindy, Misma Merdeka (gagal)
10. kedai lampu,Luyang (lupa nama company) (gagal)
11. syarikat cari gali (lupa nama company)(berjaya) 
12. Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat KEMAS Gred S27(berjaya)
13.Pembantu Tadbir(P/O) Gred N17 SPA (berjaya)

2011-2016
14. JAB. IMIGRESEN MALAYSIA
15. AGENSI ANTIDADAH KEBANGSAAN
16. KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN 
17. TEMUDUGA INTEGRITI PERINGKAT KONTINJEN
18. TEMUDUGA INTEGRITI PERINGKAT PUSAT

18 buah sesi temuduga!!

ini yang saya ingat ingat belum ingat betul-betul lagi. saya rasa lebih dari 30 sesi temuduga! 
nampak tak kesungguhan saya untuk bekerja. 
kerana saya sedar bapa saya tiada estet berhektar! tiada gedung berlot-lot! tiada harta utk bermewah-mewah!
 Dia beri saya pendidikan agar saya boleh berdikari. boleh berdiri atas tapak kaki sendiri. 
Bapa saya cakap dia srh saya kerja sbp dia tidak akan kekal hidup selamanya. 
dia cakap lagi
"nak. kalau ko dpt kerja sepuluh sen pun bapa nda minta ko punya duit gaji. bapa cuma mau ko ada kerja. boleh hidup sendiri. walaupun bapa sudah tiada nanti"
the moment i get my very first salary i was pass to him
but he refused 
tapi saya pigi curi-curi bayar bil telefon dia. 
gaji saya masa tu RM600 seja. 
realy!!
sbp tu bapa tidak ambik duit tu. 
nta mcm mana boleh survive tgl d KK time tu. bayar sewa lagi. 
tiap-tiap malam bapa saya datang rumah sewa saya hantar tapau. hantar sayap ayam panggag. 
mungkin dia takut saya lapar dgn gaji RM600 tu. 
balik kampung saya tidak pernah naik pairit. bapa tunggu saya habis masa pejabat. kami balik kampung sama-sama. naik kereta wira dia. masa tu tape bapa pakai keset. persamaan saya dgn bapa yg sgt magis ialah... jiwa kami dekat dan apa yg bapa suka mesti automatik tersama dgn saya. 
jadi masa tu dalam kereta kami suka dengar lagu Isun-Isun 
kamurang tau ka.. tape kereta bapa tu rosak. saya la tukang pusing keset tu pakai pen. Tuhan... rindunya saya pada bapa.
Kemudian masa bulan puasa nda ingat thn bila masa tu saya kerja OA System lagu Akon Mr Lonly tu hit time tu. saya mmg minat gila la lagu tu. 
kami singgah buka puasa di sepanggar. rupanya bapa pn suka jgk lagu tu tp dengar d radio. sekali masa tu dia nampak muka c Akon tu dlm tv
terus dia ckp..
"hui! ini pula Akon! kalau bapa tau begini hitam dia ni nda bapa suka lagu dia."
saya ketawa. sekali lagi.... PAK I MISS U DAMN MUCH!!
bapa... you're the greatest things i ever had. 

kemudian Allah kasi saya rezeki yang lebih. saya dapat kerja goverment. 
saya pegi WP Puterajaya. My very first salary kerja kerajaan ialah RM3333.33
kebetulan masa gaji masuk bapa saya ada di KL
saya kasi dia RM1000
bapa tidak ambil....  :(

SERIOUS SAYA TIDAK BOLEH TERUSKAN PENULISAN INI 
KERANA SAYA MAU NANGIS PUAS-PUAS

TERIMA KASIH BAPA










No comments:

Post a Comment