Thursday 6 June 2013

OUTSTATION

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

besok aku akan ke IPK Kota Kinabalu (KK) tugas mcm biasa la.. ambil barang stor dan barang SPDRM. aku heran la kenapa selalu kena outstation pada hari Jumaat. Sedangkan hari jumaat tu masa kerja sangat pendek rugi kalau jalan jauh. Kudat ke KK makan masa 3jam juga kalau naik kereta pacuan 4 roda.. kalau naik lori mcm aku ni... makan masa 4 jam jgk! lorikan besar... susah mau overtake dan naik bukit bukan laju... sabar jak la.. bukan selalu pun... dua bulan sekali. ada berapa banyak hari jumaat yang aku lalui dengan tenang dan banyak rehat... gaji sama jgk kan... apa salahnya susah sekejap. penyedap hati...

 
aku plan mau bertolak awal.. seperti yg aku cakap berdasarkan pengalaman aku. Hari jumaat ni waktu kerja pendek... walaupun pekeliling suruh balik jam 11.45am tp jam 10.00am ramai org suda lesap... lama sangat ko persiapan utk ke sembahyang Jumaat tu... maklum la.. penghulu segala hari!

kalau lambat sampai ke IPK mmg kena tunggu office bukan jam 2pm la... kalau urusan bermula jam 2pm mau jgk selesai dalam jam 4pm... lps tu nak meredah kesesakan lalu lintas d KK mau2 jgk jam 10am baru sampai Kudat... kesian wais... kalau aku balik lmbt dia pun terpaksa la lambat kena ambik.. lambat jgk la dia tidur... budak tu bukan senang2 boleh lelap tanpa ibubapa dia... breastfeeding baby la katakan.... org ckp mmg rapat dgn ibu... kesian anak aku... tp dalam perjalanan aku selalu sedapkan hati aku dengan perkataan... bukan selalu pun...


No comments:

Post a Comment