Sunday 31 May 2015

Walau Sekadar Terung

Walau Sekadar Terung, Ikan Goreng & Sambal Belacan



Assalamualaikum 

Teruslah membaca entri ini jika kamu mau tau nilai sebuah keikhlasan disebalik seikat terung! Nampak tak betapa seriusnya terung dlm entri ini. 

Sebenarnya lama sangat aku pendamkan entri ni. Rasanya terlalu remeh isu ni. Tapi bila aku perhalusi dengan lebih menadalam akhirnya aku teruskan menulis kisah ni demi untuk menyebarkan betapa indahnya sebuah keikhlasan dan kekal dikenang sepanjag jalan. 

Siri 1: IKHLAS

Tengahari tu aku, hasben dan anak-anak bergegas ke Hospital Queen KK sbp bapa mentua ku telah dibawa kesana dari Hospital Kudat menaiki ambulance. 

Lepas dari hospital kami balik rumah bapa ku di Lido dengan perut kosong yang tidak berisi dari pagi kot.. Aku tgk hasben ku sgt susah hati.. Bapa sakit tu kot mau tidak susah hati kan. Jadi aku pendam sebuah kelaparan.

Sampai rumah, adik ku nurul (mama qyra) pelawa makan. Tapi cuma ada ikan goreng, terung goreng dan sedikit sambal belacan. Penat sangat dari kerja katanya. Itu jak la yg dia larat masak. Faham.... aku pn mcm tu jgk kadang2. 

Ntah mcm mana lauk yg seteruk itu aku rasakan sedap sekali. habis. licin sambal belacan tu. Nurul ckp habis kan saja semua nnt dia masak lain utk hasben dia. hihi... aku tidak fikir dia bergurau. aku serius. aku habiskan semua! 

terima kasih lup! Semoga Allah sentiasa melapangkan rezekimu dan memberi kekayaan yang mencurah-curah atas keikhlasan mu memberi kami makan terung goreng tu!

pernah aku goreng terung dan tumbuk sambal belacan. tapi tidak sama rasanya dengan yg ko buat tu. Dan sampai sekarang tidak akan ada terung goreng sebaik itu. 

Siri 2: Ikhlas Ke? 

Bila aku teruskan menulis Siri 2: Ikhlas Ke? ni aku rasa sangat berat hati. Sbp aku takut jika ianya lebih kepada memburuk kan org. 

Jadi biarlah aku simpan sendiri sempena Pesta Keamatan dan Hari Gawai ni aku mmg sdh maafkan dan tidak pernah pn aku simpan dendam ka mau balas dendam ka... tapi apakan daya... ia tetap tersimpan dalam memori tiada daya ku untuk memadam. 






  

No comments:

Post a Comment